بهترین انواع دستگاه گرفتن فشار خون

مشاوره پزشکی تلفنی و آنلاین

بهترین انواع دستگاه گرفتن فشار خون

۱,۲۵۵ بازديد
اگرچه فشار خون بالا شایع است، اما بسیار جدی است و در صورت عدم درمان می تواند خطرناک یا حتی کشنده باشد. اگر به پزشک مراجعه کردید و آنها متوجه شدند که فشار خون بالا دارید (یعنی.
فشار خون
) مطالعه منظم به تنهایی در خانه به شما تصویر بهتری از وضعیت سلامتی شما می دهد. این به ویژه اگر به سطوح خطرناکی نزدیک می شوید که ممکن است باعث حمله قلبی شود، صادق است.

با داشتن یک دستگاه فشار خون در خانه، می توانید مجموعه بزرگتری از داده ها را برای بررسی مسائل سلامت مزمن یا تعیین سطح فعلی آمادگی جسمانی خود در اختیار پزشکان قرار دهید. مطالعات نشان می دهد که آگاهی از فشار خون روزانه می تواند به شما کمک کند کنترل آن را یاد بگیرید و حتی در طول زمان آن را کاهش دهید.

در پایان این راهنما، پاسخ چند سؤال متداول در مورد تفاوت بین فشارسنج‌های فشار خون مچی و بازویی و همچنین دقت کلی مانیتورهای خانگی را خواهید یافت.


بهترین مانیتور فشار خون به طور کلی


Omron Platinum به دلیل سهولت استفاده و ویژگی های متعدد، در صدر فهرست ما به عنوان بهترین فشارسنج خانگی قرار دارد. این دستگاه دارای یک کاف است که برای اکثر افراد طراحی شده است و می تواند به صورت بی سیم اطلاعات خود را با واحد پایه به اشتراک بگذارد. برای بررسی سریع و آسان، می‌توانید به راحتی مانیتور را در حالی که روی صندلی یا حتی در رختخواب هستید به خودتان یا شخص دیگری ببندید.

Omron Platinum توانایی پشتیبانی از دو کاربر و پیگیری نتایج را برای هر فرد به صورت جداگانه دارد. این دستگاه تا 100 مطالعه را برای هر کاربر ذخیره می کند و همچنین می توان این اطلاعات را به راحتی با پزشکان به اشتراک گذاشت.

از طریق پلاتینیوم داخلی
بلوتوث
قابلیت، واحد پایه همچنین می تواند با یک گوشی هوشمند جفت شود. می توانید کاربران و نتایج دیگری را اضافه کنید و آنها را در برنامه رایگان Omron برای iOS و Android ذخیره کنید. این برنامه آنطور که می‌توانست کاربر پسند نباشد، اما زمانی که از آن استفاده کنید قابل استفاده است.

یکی از ویژگی های منحصر به فرد آن، توانایی آن در مقایسه نتایج فشار خون فعلی با موارد ذخیره شده در حافظه و صدور هشدار در صورت بروز مشکل است. این دستگاه می‌تواند تشخیص دهد که آیا اندازه‌گیری سیستولیک یا دیاستولیک غیرطبیعی است، که به ویژه در صبح که خطر حمله قلبی یا سکته مغزی بیشتر است مفید است.


بهترین مانیتور بازویی دیجیتال



مانیتور فشار خون بالای بازوی Beurer BM47 ارزان، آسان برای استفاده، و ویژگی های فراوان، نیازهای اکثر افراد را برآورده می کند. این دستگاه جمع و جور شامل یک کاف نرم و قابل تنظیم است که برای جا دادن بازوهای کوچک و بزرگ طراحی شده است. این مانیتور تا چهار کاربر را پشتیبانی می کند.

یکی از بهترین ویژگی های BM47 سادگی آن است. هنگامی که کاف به طور ایمن در جای خود قرار گرفت، تنها کاری که باید انجام دهید این است که روی یک دکمه تکی ضربه بزنید تا دستگاه فعال شود. در عرض چند ثانیه، کاف منقبض شده و فشار خون سیستولیک و دیاستولیک را اندازه گیری می کند. مجموعه ای از چراغ های رنگی در امتداد لبه دستگاه به عنوان نشانگر سطح خطر فعلی بیمار عمل می کند و به راحتی می تواند در یک نگاه تشخیص دهد که آیا فشار خون او خیلی بالا است یا خیر.

BM47 به دلیل دقت آن مورد ستایش قرار گرفته است و این توانایی را دارد که تا 30 اندازه گیری فشار خون را برای چهار کاربر منحصر به فرد در حافظه داخلی خود ذخیره کند. هنگامی که فشار خون فعلی یک فرد را بررسی می کند، دستگاه می تواند نتایج را با خوانش هایی که در هفت روز گذشته گرفته شده است، مقایسه کند.

از آنجایی که BM47 نبض کاربر را ردیابی می کند، توانایی تشخیص ریتم های غیر معمول قلب را نیز دارد. این یکی دیگر از ویژگی های ایمنی است که می تواند در صورت تشخیص آریتمی دستگاه به کاربران هشدار دهد.


انواع فشارسنج

پیشرفت فشارسنج‌ها در سال‌های اخیر بسیار زیاد بوده‌است. به‌طورکلی دستگاه‌های پزشکی پیشرفت زیادی داشته‌اند. در این میان نیز انواع بهترین فشارسنج به بازار عرضه شده‌است. در ادامه انواع فشار سنج جیوه‌ای، عقربه‌ای و دیجیتالی را معرفی می‌کنیم.

۱. فشارسنج جیوه‌ای
متداول‌ترین نوع دستگاه فشار سنج، دستگاه‌های جیوه‌ای است. این نوع دستگاه‌ها در صنعت سلامت تحول عظیمی ایجاد کردند. فشارسنج جیوه‌ای یک کاف بادی دستی دارد که از طریق لوله جیوه‌ای به واحدهای اندازه‌گیری متصل است. زمانی که می‌خواهید از این دستگاه استفاده کنید، باید به‌طور عمودی و کاملا صاف قرار بگیرد. در این شرایط اعداد کاملا دقیق خواهند بود.

این نوع دستگاه‌ها بسیار حساس هستند. باید مراقب باشید، ضربه‌ای نخورد. زیرا مخزن جیوه پاره شده و دستگاه بی‌مصرف می‌شود. مهمترین مزیت این دستگاه‌های جیوه‌ای این است که استفاده از آنها آسان است. اگر در نگهداری از آن دقت لازم را داشته باشید تا مادام‌العمر می‌توان آن را استفاده کرد. ازآنجایی‌که جیوه سمی است، در برخی کشورها استفاده از این دستگاه‌ها ممنوع شده‌است و باید از دستگاه‌های دیگر استفاده کرد.

۲. فشارسنج عقربه‌ای
در این نوع دستگاه‌های فشارسنج از جیوه استفاده نمی‌شود و بدون مایع کار می‌کند. ایمن‌ترین دستگاه که می‌تواند جایگزین دستگاه جیوه‌ای شود، فشارسنج عقربه‌ای است. روش اندازه‌گیری فشار خون با این دستگاه مشابه فشارسنج جیوه‌ای است. در این نوع فشار سنج گوشی پزشکی باید به کاف وصل شود. کاف در ادامه به یک عددسنج متصل است تا اندازه فشار مشخص شود.

فشارسنج‌های عقربه‌ای انواع مختلفی دارند که نحوه استفاده از آنها کمی متفاوت است. این دستگاه‌ها شامل فشارسنج جیبی عقربه‌ای، کف‌دستی و عقربه‌ای می‌شود.

اگر به دنبال دستگاه مقرون‌به‌صرفه و کوچک هستید، این نوع دستگاه بهترین فشارسنج برای شما است. این نوع دستگاه‌ها مکانیزم بسیار دقیق و ظریفی دارند و باید در نگهداری از آنها دقت کافی داشت. در این فشار سنج‌ها برای جلوگیری از اشتباه خواندن فشارخون باید توسط پزشک یا پرستار خوانده شود.

۳. فشارسنج دیجیتالی
پیشرفته‌ترین دستگاه از نظر تکنولوژی تا به امروز فشارسنج دیجیتالی است. این دستگاه‌ها سنسور فشار الکتریکی دارند و به‌راحتی می‌توان اندازه فشارخون را روی صفحه‌نمایش مشاهده کرد. همانند فشارسنج‌های جیوه‌ای و عقربه‌ای این نوع دستگاه هم یک کاف بادی دارد.

برای اندازه‌گیری فشار خون در خانه شاید بهترین فشار سنج دستگاه‌های دیجیتالی باشد. اندازه‌گیری فشار خون در دستگاه دیجیتال متفاوت است. در این دستگاه نوسانات شریان‌ها به‌صورت خودکار ارزیابی و اندازه‌گیری می‌شود. کار با این دستگاه‌ها بسیار آسان است. به همین دلیل می‌توان به‌راحتی در خانه از آن استفاده کرد. برای جلوگیری از خطا هنگام خواندن فشارخون بهتر است به‌طور دوره‌ای گاهی فشار خون خود را با دستگاه جیوه‌ای اندازه بگیرید تا از دقیق بودن اندازه‌گیری فشارسنج دیجیتالی مطمئن شوید.


عوامل و ریسک فاکتورهای موثر در ابتلا به فشار خون بالا

پرفشاری خون تحت تاثیر چندین مورد مختلف است، به این معنی که عوامل و ریسک فاکتور‌های متعددی وجود دارند که با اثرات متفاوتی باعث فشار خون بالا می‌شوند که در زیر به آن‌ها اشاره خواهد شد:

  • سن: افزایش سن خطر ابتلا به فشار خون بالا را افزایش می‌دهد. تا سن ۶۴ سالگی، فشار خون بالا در مردان شایع‌تر است. بعد از ۶۵ سالگی، زنان با احتمال بیشتری برای ابتلا به فشار خون بالا روبرو هستند. گرچه فشار خون بالا در بزرگسالان رایج است، اما کودکان نیز ممکن است در معرض خطر باشند. در برخی کودکان، فشار خون بالا به علت مشکلات کلیوی یا قلبی ایجاد می‌شود. اما در تعداد بیشتری از کودکان، عادت‌های ناسالم زندگی مانند رژیم غذایی ناسالم، چاقی و عدم ورزش، در ابتلا به فشار خون بالا نقش دارند.
  • نژاد: فشار خون بالا در بین مردم آفریقایی رایج‌تر است، که نسبت به سفید پوستان، اغلب در سن پایین تر ایجاد می‌شود. عوارض جدی فشار خون بالا مانند سکته‌ی مغزی، حمله‌ی قلبی و نارسایی کلیوی نیز در افراد آفریقایی تبار شایع‌تر است.
  • اضافه وزن یا چاقی: هرچه وزن بالاتر رود، بدن جهت تامین اکسیژن و مواد مغذی بافت‌ها خون بیشتری نیاز دارد. افزایش حجم خون داخل عروقی، فشار روی دیواره‌های شرایین را افزایش می‌دهد.
  • عدم فعالیت جسمانی: افرادی که غیر فعال هستند دارای تعداد ضربان قلب بیشتری هستند. تعداد ضربان قلب بالاتر به معنای سخت تر کار کردن و انقباض بیشتر قلب و در نتیجه افزایش نیروی وارده به شریان‌ها می‌باشد. نداشتن فعالیت بدنی، خطر ابتلا به اضافه وزن را نیز افزایش می‌دهد.
  • استفاده از توتون و تنباکو: سیگار کشیدن و استفاده از تنباکو فشار خون را به طور موقت افزایش می‌دهد، اما مواد شیمیایی موجود در تنباکو می‌تواند به دیواره‌های شریان‌ها آسیب برساند. این آسیب باعث تنگی شریان‌ها و افزایش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی می‌شود. قرار گرفتن در معرض دود سیگار نیز می‌تواند خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را افزایش دهد.
  • مصرف زیاد نمک یا حساسیت به نمک: وجود سدیم بیش از حد در رژیم غذایی می‌تواند باعث تجمع مایعات در عروق و در نتیجه افزایش فشار خون شود. این حالت در بعضی از جمعیت‌ها مانند سالمندان، آمریکایی‌های آفریقایی تبار، افراد چاق یا افراد مبتلا به نارسایی کلیوی (کلیوی) رخ می‌دهد.
  • کمبود پتاسیم در رژیم غذایی: پتاسیم به تعادل سدیم داخل سلولی کمک می‌کند. اگر به اندازه‌ی کافی پتاسیم در رژیم غذایی دریافت نباشد و فرد دچار کمبود پتاسیم شود، سدیم زیادی در خون تجمع می‌یابد و آب را به خود جذب می‌کند و باعث افزایش حجم داخل عروقی و در نتیجه افزایش فشار خون می‌شود.
  • مصرف بیش از حد الکل: مصرف زیاد الکل می‌تواند به قلب آسیب برساند. مصرف بیش از یک نوشیدنی در روز برای زنان و بیش از دو نوشیدنی در روز برای آقایان ممکن است بر فشار خون تاثیر گذارد.
  • استرس: سطح بالای استرس می‌تواند منجر به افزایش موقتی فشار خون شود. اگر با پرخوری، استفاده از تنباکو یا نوشیدن الکل به آرامش برسید، فقط با افزایش فشار خون مواجه خواهید شد.
  • بارداری: گاهی اوقات بارداری باعث فشار خون بالا می‌شود.
  • استعداد ژنتیکی برای ابتلا به فشار خون بالا: افرادی که یک یا دو والد مبتلا به فشار خون بالا دارند، احتمال ابتلا به فشار خون بالا در آن‌ها حدود دو برابر بیشتر از جمعیت عادی است.
  • آترواسکلروز: سفتی یا عدم کشش در شریان‌ها یا همان گرفتگی رگ که منجر به افزایش مقاومت در عروق کوچک (مویرگ ها) می‌شود. این افزایش سختی سرخرگ‌های محیطی در افرادی مسنی که چاق هستند و ورزش نمی‌کنند و مصرف نمک بالایی دارند، دیده می‌شود.
  • برخی بیماری‌های مزمن: بیماری‌های مانند بیماری کلیوی، دیابت و آپنه‌ی خواب خطر ابتلا به فشار خون بالا را افزایش می‌دهند.




منابع: doctoreto.com/blog/
https://www.insider.com/guides/health/best-blood-pressure-monitor#best-basic-blood-pressure-monitor-3
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.