آشنایی با دکترهای خوب داخلی در تبریز

مشاوره پزشکی تلفنی و آنلاین

آشنایی با دکترهای خوب داخلی در تبریز

۱,۲۵۶ بازديد

دکتر متخصص داخلی چه بیماری‌هایی را درمان می‌کند؟

همان‌طور که گفتیم بسیاری از بیماری‌های مربوط به اندام‌ها و سیستم داخلی بدن توسط متخصص داخلی تشخیص‌داده‌شده و درمان می‌شوند. در ادامه برخی از مهم‌ترین بیماری‌هایی که می‌توان برای درمان و مدیریت آنها به متخصص داخلی مراجعه کرد، ذکر می‌کنیم.

۱. دیابت

دیابت نوعی بیماری است که درمانی برای آن وجود ندارد، اما می‌توان با کمک داروها و تغییر سبک زندگی آن را مدیریت کرد. در افراد مبتلا به دیابت سطح گلوکز خون یا قند خون بالا است. هورمونی به نام انسولین مسئول پردازش گلوکز برای تامین انرژی سلول‌ها است. زمانی که بدن انسولین کافی تولید نمی‌کند تا نمی‌تواند از انسولین استفاده کند، قند در خون باقی می‌ماند. در افراد مبتلا به دیابت انسولین دچار این مشکل شده و در صورت عدم کنترل باعث آسیب به کلیه، نابینایی، بیماری‌های قلبی یا سکته مغزی می‌شود.

علائمی مانند تکرر ادرار، تشنگی و گرسنگی شدید، کاهش وزن غیرمعمول، تاری دید، عفونت‌های مکرر و بی‌حسی دست و پاها می‌توانند نشانه دیابت باشند و باید در زمان بروز چنین علائمی به پزشک داخلی مراجعه کرد.

۲. فشارخون بالا

فشارخون بالا بیماری است که می‌تواند منجر به بیماری‌های قلبی، سکته مغزی یا دیگر مشکلات مربوط به سلامتی شود. گاهی این بیماری به‌مرور ایجاد شده و گاهی بیماری‌های زمینه‌ای مانند مشکلات کلیوی، تومور یا انواع دارو باعث بالارفتن فشارخون می‌شوند. اگر دچار اضافه‌وزن هستید یا سیگار و الکل زیاد مصرف می‌کنید، باید هرچند وقت یک‌بار فشارخون خود را اندازه بگیرید.

علائمی مانند سرگیجه، سردرد، خونریزی مکرر از بینی و حالت تهوع از نشانه‌های فشارخون بالا هستند. اگر برای درمان و مدیریت فشارخون به پزشک مراجعه نکنید، ممکن است دچار مشکلاتی مانند نارسایی قلبی، حمله قلبی، سکته، ازدست‌دادن بینایی، مشکل در حافظه یا نارسایی کلیه شوید.

۳. کلسترول بالا

کلسترول برای ساخت سلول‌های بدن لازم است. اما زمانی که مقدار آن بالا برود، می‌تواند مشکلاتی را در بدن ایجاد کند. کلسترول بالا باعث رسوب چربی در رگ‌های خونی می‌شود. این رسوبات خون‌رسانی به قلب و مغز را دچار مشکل کرده و باعث حمله قلبی یا سکته مغزی می‌شود. عواملی مانند سیگارکشیدن، ورزش نکردن، رژیم غذایی ناسالم، فشارخون بالا، دیابت و سابقه خانوادگی بیماری قلبی احتمال بالارفتن کلسترول را افزایش می‌دهند.


۴. اختلالات تیروئید

غده تیروئید اندامی کوچک جلوی گردن است که شبیه به پروانه است. هورمون‌هایی که در تیروئید ساخته می‌شود، به کنترل عملکردهای حیاتی بدن کمک می‌کنند. انواع مختلفی از بیماری‌های تیروئید را داریم که در هر یک عملکرد و ساختار تیروئید به‌گونه‌ای دچار اختلال شده‌است. هزمانی که تیروئید به‌خوبی کار نمی‌کند، مشکلات زیادی در بدن ایجاد می‌شود. زمانی که تولید هورمون تیروئید افزایش پیدا کند، شخص دچار پرکاری تیروئید شده و زمان کاهش تولید هورمون شخص دچار کم کاری تیروئید شده‌است.

ترشح بیش از حد هورمون تیروئید باعث مصرف انرژی زیاد، احساس خستگی، بالارفتن ضربان قلب، کاهش وزن و ایجاد مشکلات عصبی می‌شود. کم‌کاری تیروئید نیز باعث ایجاد حس خستگی، اضافه‌وزن و عدم تحمل سرما می‌شود. شرایط مختلفی می‌توانند باعث اختلال در تولید هورمون تیروئید شوند. اگر علائم مربوط به این دو اختلال را دارید باید سریعا به متخصص داخلی مراجعه کنید تا داروهای موردنظر تجویز شود.


۵. مشکلات گوارشی

بسیاری از بیماری‌های گوارشی علائم شبیه به هم داشته و برای تشخیص دقیق بیماری باید به پزشک مراجعه کرد. بیماری‌هایی مانند رفلاکس معده، سنگ کیسه صفرا، سلیاک، کرون، سندرم روده تحریک‌پذیر و هموروئید جزء مشکلات گوارشی هستند که نسبت به دیگر بیماری‌ها شایع‌ترند. اگر مشکوک به هر یک از این بیماری‌ها هستید، باید برای بررسی دقیق به پزشک داخلی مراجعه کنید.



دکترهای داخلی در تبریز چه خدماتی ارائه می دهند؟

دکتر داخلی و فوق تخصص آن بیماری‌های مختلفی را درمان می‌کند. دکتر داخلی در تبریز از تخصص های شناخته شده پزشکی در دکترتو است. شما می‌توانید با مراجعه به لیست پزشکان داخلی در تبریز در دکترتو علاوه بر نوبت‌‌گیری اینترنتی، مشاوره آنلاین پزشکی هم دریافت کنید.

چگونه از بهترین دکترهای داخلی در تبریز نوبت بگیریم؟

ساده‌ترین راه برای نوبت گیری از بهترین دکتر داخلی در تبریز و فوق تخصص این رشته، سامانه نوبت دهی اینترنتی پزشکان دکترتو است. داخلی در تبریز در دکترتو متشکل از بهترین پزشکان داخلی در تبریز در مناطق مختلف از جمله شمال، جنوب، شرق و غرب تبریز است. شما می توانید با مراجعه به لیست پزشکان داخلی در تبریز یک دکتر داخلی خوب بیابید و علاوه بر نوبت‌گیری اینترنتی آدرس و تلفن مطب دکتر داخلی خود را مشاهده کنید.

بهترین دکترهای داخلی (متخصص و فوق تخصص) در تبریز

برای دریافت نوبت مطب و مشاوره آنلاین (تلفنی، متنی و ویدیویی) با بهترین دکترهای داخلی در تبریز ، می توانید به لیست دکترهای داخلی در تبریز در دکترتو مراجعه کنید و با استفاده از فیلترهای مربوطه از بهترین دکترهای داخلی در تبریز نوبت مطب و مشاوره آنلاین دریافت کنید.

همچنین می‌توانید از لیست پیشنهادی بهترین دکترهای داخلی در تبریز توسط دکترتو استفاده کنید:

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.