علل مراجعه به دکتر ارتوپد

مشاوره پزشکی تلفنی و آنلاین

علل مراجعه به دکتر ارتوپد

۱,۲۸۴ بازديد

برای تشخیص و درمان بسیاری از بیماری‌ها باید به دکتر ارتوپد مراجعه کرد. اغلب زمانی که فرد در یک تصادف یا هر رویداد دیگری مجروح می‌شود، نیاز به مراجعه به ارتوپدیست است. گاهی هم برای مدیریت و کنترل بیماری‌های مزمن مانند کمردرد یا آرتروز به این تخصص نیاز است.

حتی اگر شما فردی باشید که از نظر فیزیکی خیلی فعال نیست، ممکن است در فعالیت‌های روزانه دچار سایش یا پارگی عضلات شوید. زمانی که طولانی‌مدت پشت کامپیوتر هستید، بدون استراحت کار می‌کنید، حرکات تکراری را روزانه انجام می‌دهید یا در وضعیت نامناسب کار می‌کنید به سیستم اسکلتی عضلانی خود آسیب وارد کرده و در صورت شدیدبودن آسیب باید به ارتوپدیست مراجعه کنید.



چه نوع درمان هایی استفاده می شود؟
PT های ارتوپدی از طیف وسیعی از روش های درمانی، تمرینات، وسایل کمکی و روش های آموزش بیمار برای کمک به شما استفاده می کنند.

بسته به اینکه درمانگر شما چگونه از این درمان ها استفاده می کند، ممکن است:

روش های غیرفعال (درمانگر به شما درمانی می دهد)، یا
مدالیته های فعال (شما یک حرکت را اجرا می کنید یا در آن شرکت می کنید)
در اینجا چند نمونه از درمان هایی که ممکن است همراه با فیزیوتراپی ارتوپدی مورد استفاده قرار گیرند، آورده شده است.

درمان سرد/گرم
PT های ارتوپدی هم از کرایوتراپی (سرما درمانی) و هم از گرما درمانی (گرما درمانی) برای درمان درد و تورم اسکلتی عضلانی استفاده می کنند.

در مطالعه‌ای در سال 2015 که شامل 100 بیمار بود، گرما و یخ هر دو به جلوگیری از آسیب عضلانی کمک کردند، اما استفاده از سرما بلافاصله پس از ورزش شدید در پیشگیری از درد عضلانی مؤثرتر بود.

ورزش درمانی
درمانگر شما یک برنامه تمرینی ایجاد خواهد کرد که احتمالاً شامل تمرینات تقویتی، تحرکی یا ایجاد تعادل خواهد بود.

این ایده خوبی است که در ابتدا تمرینات را با درمانگر خود تمرین کنید تا بدانید که آنها را به درستی انجام می دهید. هنگامی که بدانید چگونه تمرینات را به درستی انجام دهید، تشویق می شوید که آنها را به طور منظم در خانه انجام دهید تا به تقویت قدرت و تحرک شما کمک کند.

E-Stim (TENS یا NMES)
شواهدی وجود دارد که نشان می دهد تحریک الکتریکی توانایی کاهش درد را دارد.

هنگامی که یک PT از این روش درمانی استفاده می کند، درمانگر یک دستگاه e-stim را به ناحیه آسیب دیده بدن شما متصل می کند.

دو نوع اصلی از دستگاه های e-stim وجود دارد. آنها عبارتند از:

ده ها. تحریک الکتریکی عصب از طریق پوست (TENS) از جریان الکتریکی ولتاژ پایین برای تسکین درد استفاده می کند. تصور می‌شود که تکانه‌های الکتریکی ممکن است به جلوگیری از ارسال گیرنده‌های درد از اعصاب به مغز کمک کنند.
NMES تحریک الکتریکی عصبی عضلانی (NMES) از دستگاهی استفاده می کند که تکانه های الکتریکی را به اعصاب می فرستد. این باعث می شود عضلات شما منقبض شوند. تصور می شود که انقباضات مکرر عضلانی می تواند جریان خون را بهبود بخشد و به ترمیم عضلات آسیب دیده کمک کند.
کشش
کشش فشار را از روی مفاصل فشرده یا آسیب دیده کاهش می دهد. این می تواند با یک قطعه تجهیزات یا با دستان درمانگر انجام شود و برای افرادی که دارای موارد زیر هستند مفید تلقی می شود:

گردن درد
درد پایین کمر
شرایط دژنراتیو دیسک در ستون فقرات
آب درمانی
درمانگر شما ممکن است آب درمانی را در برنامه درمانی شما بگنجاند. می توانید به عنوان بخشی از توانبخشی خود، تمرینات را در استخر یا گرداب انجام دهید.

این نوع درمان می تواند به ویژه در صورت داشتن مشکلات مفصلی یا آسیب دیدگی مفید باشد زیرا آب مقاومت ملایمی ایجاد می کند. شناوری که آب ایجاد می کند به حمایت از شما در حین ورزش کمک می کند، که تاثیری را که روی مفاصل می گذارید کاهش می دهد.

بهترین دکتر متخصص ارتوپد کرج

دکتر متخصص ارتوپد کرمان
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.